Error message

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/clients/client1/web1/web/includes/menu.inc).

Grup de pacienți afectați de Scleroză Multiplă

 

Luna Decembrie 2013

Grup de pacienți afectați de Scleroză Multiplă - Instruire în managementul bolii, în cadrul proiectului ExpertRARE finanțat prin Programul de Cooperare Elvețiano- Român

Pacienți cu Scleroză multiplă și aparținătorii acestora prezenți la Centrul NoRo în perioada 2-11.12.2013, au beneficiat de activități de instruire pe diferite teme medicale, psihologice și sociale, dar și de activități terapeutice, precum kinetoterapia, hidroterapia, terapia senzorială și terapia ocupațională. Una din activitățile îndrăgite de pacienți din cadrul consilierii psihologice de grup a fost Jocul de rol:

Pacienții au fost împărțiți în 2 grupuri, după care au primit următoarele instrucțiuni pe care trebuiau să le respecte:

•     Se alege subiectul poveștii (situație, personaje, etc.);

•     Fiecare își alege personajul pe care dorește să-l interpreteze;

•     Fiecare personaj trebuie să aibă cel puțin o replică în cadrul poveștii;

•     În poveste trebuie să existe cel puțin un personaj pozitiv și unul negativ;

•     În poveste trebuie să se regăsească cel puțin 2 credințe/situații/replici iraționale și 2 credințe/situații/replici raționale;

•     În funcție de posibilități se pot improviza costume reprezentative (îmbrăcăminte, măști).

Primul grup a interpretat piesa  “O boală deosebită pentru oameni deosebiți”. Aceasta a fost povestea unei familii care se confruntă cu primirea acestui diagnostic, unde au fost introduse credințele iraționale pe care primirea diagnosticului îl implică și variantele lor raționale

Al doilea grup a interpretat piesa  “Fără titlu” cu replici iraționale din spectrul gândirii absolutiste și catastrofale, de asemenea cu variantele lor raționale.

Din acestă activitate am reușit să adun multe informații despre felul în care pacienții percep anumite situații, despre temerile unor pacienți, despre voința lor de afirmare și desigur despre modul în care au înțeles și și-au însușit elementele cu privire la gândirea rațională versus iratională.